Tjuvarnas jul - Trollkarlens dotter
Denna analys bygger på en av de undersökningar som Filminstitutet har gjort i samarbete med marknadsundersökningsföretaget YouGov. Undersökningarna omfattar personer mellan 15-74 år som ser på film minst en gång per år. De är representativa för den svenska befolkningen i denna åldersgrupp. Tjuvarnas jul – Trollkarlens dotter hade premiär 14 november 2014 och undersöktes 8-15 oktober 2015.
Observera att Tjuvarnas jul – Trollkarlens dotter är en barnfilm och att undersökningarna inte omfattar personer under 15 år.
Andel som känner till filmen och som har sett den
Andel som har sett filmen i olika åldersgrupper
Fördelning av tittarna efter kön
Andel som har sett filmen i olika typer av hushåll
Andel som har sett filmen i olika regioner
Andel som har sett filmen i olika typer av orter
*Storstad: mer än 200 000 invånare. Mellanstor stad: 50 000-200 000 invånare. Mindre stad: 20 000-49 999 invånare. Småstad: Färre än 20 000 invånare.
Andel som har sett filmen i olika sysselsättningsgrupper
Andel som har sett filmen i olika inkomstgrupper
Andel som har sett filmen i olika utbildningsgrupper
Fördelning av tittarna efter visningsfönster*
Publicerad 27 november 2017