Tsatsiki, farsan och olivkriget
Denna analys bygger på en av de undersökningar som Filminstitutet har gjort i samarbete med marknadsundersökningsföretaget YouGov. Undersökningarna omfattar personer mellan 15-74 år som ser på film minst en gång per år. De är representativa för den svenska befolkningen i denna åldersgrupp. Tsatsiki, farsan och olivkriget hade premiär 11 december 2015 och undersöktes 1-16 november 2016.
Observera att Tsatsiki, farsan och olivkriget är en barnfilm och att undersökningarna inte omfattar personer under 15 år.
Andel som känner till filmen och som har sett den
Andel som har sett filmen i olika åldersgrupper
Fördelning av tittarna efter kön
Andel som har sett filmen i olika typer av hushåll
Andel som har sett filmen i olika regioner
Andel som har sett filmen i olika typer av orter
*Storstad: mer än 200 000 invånare. Mellanstor stad: 50 000-200 000 invånare. Mindre stad: 20 000-49 999 invånare. Småstad: Färre än 20 000 invånare.
Andel som har sett filmen i olika sysselsättningsgrupper
Andel som har sett filmen i olika inkomstgrupper
Andel som har sett filmen i olika utbildningsgrupper
Fördelning av tittarna efter visningsfönster*
Publicerad 27 november 2017