Tsatsiki, farsan och olivkriget
Denna analys bygger på en av de undersökningar som Filminstitutet har gjort i samarbete med marknadsundersökningsföretaget YouGov. Undersökningarna omfattar personer mellan 15-74 år som ser på film minst en gång per år. De är representativa för den svenska befolkningen i denna åldersgrupp. Tsatsiki, farsan och olivkriget hade premiär 11 december 2015 och undersöktes 1-16 november 2016.
Observera att Tsatsiki, farsan och olivkriget är en barnfilm och att undersökningarna inte omfattar personer under 15 år.
Andel som känner till filmen och som har sett den
*Snitt för de filmer som undersöktes 1-16 november 2016.
**Andel av de som känner till filmen som också har sett den.
Andel som har sett filmen i olika åldersgrupper
Fördelning av tittarna efter kön
Andel som har sett filmen i olika typer av hushåll
Andel som har sett filmen i olika regioner
Andel som har sett filmen i olika typer av orter
*Storstad: mer än 200 000 invånare. Mellanstor stad: 50 000-200 000 invånare. Mindre stad: 20 000-49 999 invånare. Småstad: Färre än 20 000 invånare.
Andel som har sett filmen i olika sysselsättningsgrupper
Andel som har sett filmen i olika inkomstgrupper
*Avser hushållets årsinkomst (brutto).
Andel som har sett filmen i olika utbildningsgrupper
*Låg utbildning: högst grundskola/gymnasium. Medelhög utbildning: högst eftergymnasial. Hög utbildning: universitet/högskola/forskarutbildning.
Fördelning av tittarna efter visningsfönster*
*Om en person har sett filmen flera gånger avses det visningsfönster där filmen sågs första gången.
**Snitt för de filmer som undersöktes 1-16 november 2016.
Publicerad 27 november 2017