Filmrummet
Röda biografstolar
Foto: Wallpaper Flare

Hur ska svensk film nå biopubliken?

Svensk films marknadsandel har under 2019 fallit till en historiskt låg nivå. Svenska folket fortsätter att gå på bio i lika hög utsträckning men har valt bort svensk film oftare än förr.

Vad beror det på? Finns det några recept för att en svensk film ska locka publik? Vilka berättelser är relevanta för den svenska publiken och vilka vill de se på bio? Känner ens publiken till de svenska filmer som går på bio? Vilka är de nya utmaningarna? 

Medverkande: 
Patrick Ryborn, producent på Unlimited Stories
Eva Esseen Arndorff VD/marknadschef på Triart
Pia Gradvall förbundsordförande på Dramatikerförbundet
Moderator: Pekka Heino

När: Fredag 17 januari, kl 14.00–15.00
Var: Bio Mauritz, Filmhuset, Borgvägen 1 i Stockholm

Skriv ut